No Message

Copy of Copy of WQSB Education Technology
  • Home
    • Our services
    • News
    • Professional Development
    • HelpDesk
    • Tutorials
    • Virtual Library
    • Sitemap
  • Ethical Citizenship
    • Behaving Ethically
    • Ethical Implications
    • Physical & Psychological Well-being
    • Understanding Issues
    • Leçons en français
    • Parent Resources
    • Additional Resources
    • Digital Citizenship primer
    • Critical Thinking
  • Resources
    • WQSB EdTech Progression of Learning
    • The Digital Competency
    • Accessibility
      • Read & Write
      • OrbitNote
      • Special Exam Conditions
      • Digitize learning materials
      • LEARN: Produce accessible content
      • Translation tools
      • Microsoft Accessibility
      • Google Accessibility
      • iOS/iPadOS Accessibility
      • LEARN: Assistive technology
      • WordQ
    • AI
      • AI framework
      • AI resources
      • AI prompt library
      • Khanmigo for Teachers
    • Coding / Robotics / STEM
      • WQSB EdTech Library
        • Library information
        • Inventory
        • Equipment booking link
      • Coding
        • Scratch
        • MakeCode
      • 3D Printing
      • Lego SPIKE
      • LittleBits
      • Makey Makey
      • micro:bit
      • Ozobots
      • Lisa’s Coding OneNote
      • Sphero Bolts
      • STEAM
      • LEARN Coding & Robotics
    • Hardware
      • SMART Boards
        • SMART Board GX interactive displays
        • Older SMART Board models
      • Chromebooks
      • iPads
      • Poly x50 cameras
      • Windows devices
      • WQSB Council Chambers
    • Software
      • Microsoft
        • Microsoft 365
        • Microsoft Support
        • Microsoft Clipchamp
        • Microsoft Insights
        • Learning Accelerators
        • Microsoft Outlook
        • Microsoft Search Progress and Coach
        • Microsoft Teams
      • Google Workspace
      • Minecraft Education
      • SMART Technologies
        • Lumio
          • Lumio Learning Portal
        • SMART Notebook
      • Canva
    • VR / AR / MR
    • Ressources en français
    • Teaching Strategies
    • TIP Resources
    • Universal Design for Learning
  • Home
    • Our services
    • News
    • Professional Development
    • HelpDesk
    • Tutorials
    • Virtual Library
    • Sitemap
  • Ethical Citizenship
    • Behaving Ethically
    • Ethical Implications
    • Physical & Psychological Well-being
    • Understanding Issues
    • Leçons en français
    • Parent Resources
    • Additional Resources
    • Digital Citizenship primer
    • Critical Thinking
  • Resources
    • WQSB EdTech Progression of Learning
    • The Digital Competency
    • Accessibility
      • Read & Write
      • OrbitNote
      • Special Exam Conditions
      • Digitize learning materials
      • LEARN: Produce accessible content
      • Translation tools
      • Microsoft Accessibility
      • Google Accessibility
      • iOS/iPadOS Accessibility
      • LEARN: Assistive technology
      • WordQ
    • AI
      • AI framework
      • AI resources
      • AI prompt library
      • Khanmigo for Teachers
    • Coding / Robotics / STEM
      • WQSB EdTech Library
        • Library information
        • Inventory
        • Equipment booking link
      • Coding
        • Scratch
        • MakeCode
      • 3D Printing
      • Lego SPIKE
      • LittleBits
      • Makey Makey
      • micro:bit
      • Ozobots
      • Lisa’s Coding OneNote
      • Sphero Bolts
      • STEAM
      • LEARN Coding & Robotics
    • Hardware
      • SMART Boards
        • SMART Board GX interactive displays
        • Older SMART Board models
      • Chromebooks
      • iPads
      • Poly x50 cameras
      • Windows devices
      • WQSB Council Chambers
    • Software
      • Microsoft
        • Microsoft 365
        • Microsoft Support
        • Microsoft Clipchamp
        • Microsoft Insights
        • Learning Accelerators
        • Microsoft Outlook
        • Microsoft Search Progress and Coach
        • Microsoft Teams
      • Google Workspace
      • Minecraft Education
      • SMART Technologies
        • Lumio
          • Lumio Learning Portal
        • SMART Notebook
      • Canva
    • VR / AR / MR
    • Ressources en français
    • Teaching Strategies
    • TIP Resources
    • Universal Design for Learning

Année: 5-6ième année

Description: (sondage, discussion et réflexion)

Dans cette leçon, les élèves considèrent les aspects positifs des jeux vidéo ainsi que les façons dont les jeux peuvent réduire le temps disponible pour d’autres activités qu’ils aiment. On présente aux élèves l’idée d’équilibrer le jeu et le temps d’écran avec d’autres parties de leur vie et d’apprendre les raisons pour lesquelles ils pourraient être tentés de passer plus de temps à jouer à des jeux et trouver difficile d’arrêter de jouer. Ils peuvent consigner leur temps de jeu dans un journal (ou une autre activité à l’écran s’ils ne jouent pas à des jeux vidéo) qui les incite à réfléchir à leurs habitudes de jeu. En cours de route, on leur présente des techniques qui les aideront à modérer leur jeu et à composer avec les difficultés qu’ils pourraient rencontrer en réduisant leur temps de jeu. Puis, les élèves réfléchissent à l’expérience et élaborent un plan pour jouer plus consciemment.

Durée: 1 à 2 heure ou plus

Matériel: ordinateur, écran ou TBI, projecteur, photocopies (Journal de jeu et de temps d’écran, Au jeu!, Jouer consciemment)

http://habilomedias.ca/sites/mediasmarts/files/lesson-plans/lecon_cest_lheure_du_jeu.pdf

Share This: 

Facebook Twitter Youtube
© 2025 Commission scolaire Western Québec School Board
Manage Cookie Consent
To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behaviour or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Functional Always active
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Preferences
The technical storage or access is necessary for the legitimate purpose of storing preferences that are not requested by the subscriber or user.
Statistics
The technical storage or access that is used exclusively for statistical purposes. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
View preferences
{title} {title} {title}